Barnen i centrum

I Korskyrkan är barnen en del av kyrkan, och inte bara framtiden.

Vår längtan och önskan är att barnen ska få ta del av det viktigaste budskapet i världen – Guds kärlek – och samtidigt ha roligt och känna att just de är viktiga för de de är och att det är värdefulla.

Ledarna för varje “zone”, eller avdelning, gör sitt yttersta för att barnen ska känna sig älskade, accepterade och viktiga (värdefulla). Gud älskar dem.

Barndans

Vi har två barngrupper med dans: en för de som är mellan 4-7 år och en för de som är 8-12 år.
På ett leksamt sätt leder våra dansledare den mindre gruppen som också tränar in lättare danser med koreografi som senare visas upp på någon av våra Tillsammans-gudstjänster.

Den stora grupper kör lite mer avancerade rörelser, men inget som är för svårt för att kunna hänga med.

Länk till BarnDans

Söndagsskola & Bibebabbel

Under ordinarie Gudstjänsstid har barnen sitt eget program.
Söndagsskola är till för de som är 3 år och uppåt.

Bibelbabbel samlar barn som går i mellanstadiet.