Korskyrkan

En familjeförsamling

I Korskyrkan samlas människor i alla åldrar, från olika länder, för att tillsammans upptäcka Guds kärlek och hans plan för våra liv. En familjeförsamling där vi möts över generationsgränser och delar drömmen om en kyrka så stor att den påverkar hela vår stad.Vi vill vara en kyrka som lever ut vår tro på vem Gud är. Korskyrkan är en plats dit många människor kommer varje vecka och vi önskar att du vill vara en av dem!

Vision

En familjeförsamling

Du

Du är älskad av Gud. Han skapade dig med ett syfte och det syftet är det bästa för ditt liv. Jesus inbjuder dig till gemenskap med honom.

Vi

Vi finns med ett enda syfte, och det är att ära och tillbe Jesus för den han är. När Jesus äras på blir hans Rike känt och får inverkan på omgivningen.

Han

Han är värd all ära och beundran. Så älskade han dig och mig att han gav sitt liv för att du och jag skulle få evigt liv tillsammans med honom.

Vi tror

CREDO

"En perfekt plats för den som inte är det"

Ledare

Nedan finner du några av våra ledare

Ruben Johansson

Pastor och föreståndare

Mark

Anette Persson

Barn & unga

Luke

Urban Wijk

Ordförande

John

Monica Ängegärd

Ekonomi

Ruth

Daniel Filipsson

Lovsång

Vill du fira Gudstjänst med oss?

Varje söndag kl 11:00 firar vi Gudstjänst i Korskyrkan.
Vi sjunger kärlekssånger till Jesus (lovsånger), lyssnar till en jordnära och tillämpbar undervisning och ber för och med varandra.

Gudstjänsten fortsätter sedan med kaffe & god gemenskap